tisdag 10 april 2018

Valmtjärn, Kubbe, Anundsjö.

Våren är sen i år, men äntligen droppar det från taken. Hann tänka "vilken underbar mars-dag" när jag insåg att vi faktiskt är en bra bit in i april.

Skyndar mig hem från jobbet, kastar i en termos med varmvatten i ryggan och sätter mig i bilen för att ta mig ut. Vovven tvekar inte att följa.

Tänkta målet funkar inte. Där jag var säker på att finna ett skoterspår gick jag bet och sökte därför nya äventyr och landade invid Valmtjärn. Vid denna fiskesjö finns ett antal fina vindskydd. För att få en promenad promenerade vi iväg över isen och slog oss ned i ett av dem för att inta middag. 

Solen värmde gott i vindskyddet. Ljudet av diverse fåglar och takdropp bjöd på fin bakgrundsmusik. 

Nu är det gott att leva!

Vindskydd för middag

Nytt och fint dass och vindskydd

En plats i solen

Middag framdukad

Vovve med pinne

Valmtjärn

Hjärterum

Ett av flera vindskydd vid tjärnen

En liten ö med vindskydd

Vindskyddet vid parkeringen

Med utsikt över tjärnen

Dass vid parkeringen

Informationstavla















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden