onsdag 11 april 2018

Långtjärn, Kubbe, Anundsjö

Återvänder till samma parkering vid Valmtjärn som jag stod på i går kväll. Ikväll med syfte att promenera vidare i skoterspåret mot Långtjärn.

Klockan är redan kväll, men jag tänker att jag borde hinna få en kopp kaffe ute innan solen går ner för dagen.

Efter att ha traskat till bortre änden av Långtjärn slår jag mig ned i det fina vindskyddet och tar fram termosen. När kaffet är urdrucket går solen ner bakom träden och jag traskar tillbaka mot bilen igen. Perfekt tajming!

I skoterspår på jakt efter kvällens fika-vindskydd

En skoter väntar på sin förare

Vindskyddet vid Långtjärn



Här känner vi oss välkomna!



Kvällskaffe

Långtjärn

Vovve med pinne

Så går solen ner för dagen












2 kommentarer:

  1. Vilken vacker natur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ingen fiskare, men uppskattar ändå alla fina fiskesjöar och tjärnar här i Anundsjötrakten.

      Radera

Mest besöka inlägg under senaste månaden