måndag 19 februari 2018

Slåttberget, Västerhus

Jag är inte helt säker att Slåttberget är rätt namn, men så långt jag kan tyda mina kartor bör det stämma. Jag följde ett skoterspår uppåt med start i Västerhus. Hade jag haft tid och ork hade det till sist lett mig till Milleniestugan och Visarberget.

Idag sken solen och jag tog en eftermiddagstur uppåt i skoterspåret. Skogen är vintervit  och skoterspåret skär i bland ner en halvmeter i snön. Solen, snön och allt ljust ger en energikick så välbehövlig i förkylnings- och flunsatider. Det här är ett trevligt sätt att försöka hålla sig frisk på.

Bakom ryggen denna vy

Skoterspåret skär ner djupt i snön

Korsade ett fint skidspår som utgår från Västerhus f.d. skola.

Vovven kisar mot eftermiddagssolen

Det går lätt utför på vägen tillbaka

Skogs-Eva

Happstafjärden där nedanför

Vovven väntar



Diverse djurspår i djupsnön













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden