lördag 25 februari 2017

Djupsjösjön, Gottne

Oplogad skogsväg, men ändå körbar då några fordon redan kört genom snön.
Det bär uppför mot Djupsjösjön och mitt i en backe står plötsligt en timmerlastbil på väg nerför. Det finns absolut inget utrymme, inte ens för att möta en personbil. Det är bara att backa en bra bit för att finna något ställe att köra rakt ut i oplogad snö för att släppa förbi timmerbilen. 

Med det mötet avklarat kör jag vidare upp till vändplanen, ställer ifrån mig bilen och går en runda längs vägen och sedan tillbaka över sjön. 

Skogsavverkningen har dock förändrat omgivningarna. En favoritplats har blivit lite mindre mysig, men ändå; Vackert väder och Djupsjösjön får mig att känna det som om jag är till fjälls. Ljuvligt!

Några få bilder från dagens tur, då det visade sig att jag missat att ladda telefonen. 
Att möta en timmerbil efter denna väg var inte helt uppskattat.

Skoterled ner mot Djupsjösjön

Sol över sjön

Promenad längs ett översnöat skoterspår

Ett av flera vindskydd





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden