torsdag 22 december 2016

Långseles Åvattnet

Tänkte äta lunch ute då solen sken och det bara var några minusgrader. Funderade på vart jag skulle styra min kosa och bestämde mig för Långseles Åvattnet.

Jag var här i våras i strålande, värmande sol och trodde att solen skulle nå över berget även idag, men det gjorde den inte.

På sjön blåste det en aning och vovven tyckte mest att det var kallt. Istället för lunch höll vi oss i rörelse och promenerade runt hela sjön. Detta var min första promenad på sjö-is denna vinter. Det är härligt med öppna ytor, speciellt när de är snöfritt och lättpromenerat.

Långseles Åvattnet

Fiskestuga och brygga. Här vid finns även utedass.



Fikaplats

Vovven inspekterar det ena vindskyddet vid sjön





Vackra rotvältor längs strandlinjen



Fiskestuga

Det andra vindskyddet

I väntan på sommaren

Vovve med pinne

Isig stig mot Åvattnet





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden