onsdag 23 december 2015

Öravattnet, Norrflärke / Anundsjö

Solen skiner med full kraft och ute-nerven drar i mig mitt i alla borde så här dagen före dopparedagen.
Ute vinner mot inne och jag sätter mig i bilen och styr mot Öravattnet. Ett tunt täcke nysnö avslöjar att jag kommer att vara ensam däruppe. 

Mycket riktigt ligger sjön utan spår av djur, människor eller skotrar. En ljuvlig promenad över sjön för vovve och matte och avslut med kaffe i vindskyddet

Vindskyddet och dasset

Hjärterum och stjärterum

Strålande sol

Orört snötäcke över hela Öravattnet

Översnöad grillplats

Vindskyddet i vintersol

Trött träd

Pigg vovve

Långbent matte

Spår av oss

Gräs i strandkanten

Skoterspår mot Solberg eller mot Ingenting?

Tack för denna gång!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden