torsdag 1 oktober 2015

Fäbodleden Mellansel

Från Djupsjön mot Sörböle fäbod en torsdagskväll.


Här går man!

Stigen börjar som en bred och fin stig/fyrhjulingsväg fram till strömmen mellan Djupsjön och Valmsjön. 

Lättpromenerat till att börja med


Framme vid strömmen har man byggt en spång så att det går bra att ta sig torrskodd över.


Hade jag haft kaffe med hade jag satt mig ner på ett trappsteg och njutit av utsikten 
åt båda håll med Valmsjön på ena sidan...




...och Djupsjön åt andra sidan.

Jag har tagit åtskilliga promenader på dessa sjöar vintertid, men faktiskt aldrig sett Valmsjön öppen förr.

På andra sidan spången blev stigen lite mer otillgänglig. Skogsmaskiner har farit fram så det är bitvis både lerigt och fullt med kapade kvistar och sly att ta sig fram över.

Detta ska visst föreställa en stig

Idag vände jag tillbaka strax innan jag var framme vid fäboden pga av regn och skymning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden