söndag 14 april 2019

Gideberget, Björna

En vacker söndag och jag hade ärenden till Gideå och tänkte ta en vandring i krokarna därikring. Den utflykt jag tänkt mig fungerade inte då det var för mycket snö och inget skoterspår. Så jag körde vidare mot Björna och valde Gideberget som dagens mål.

Här har byggts en ny raststuga på toppen där utsikten över nejden är storslagen. Här uppe kan man sitta länge och njuta av vyn och lugnet. Att solen dessutom sken gjorde saken än bättre.

Jag satte mig ned vid bänkbordet på den stora altanen medan vovven grejade med precis allt möjligt. Båda nöjda under en lång stund i ensamhet.

Tillbaka i samma skoterspår, ungefär en kilometer enkel väg. Nu är nog säsongen för skoteråkarna över, då promenaden erbjöd stunder av total barkmark. Härligt!

Skoterspår som bär fint

Stugan på Gideberget


Panorama från stugans altan


Interiör


Interiör


Panorama mot Björna-hållet


Fin stuga


Grillplats utanför stugan


Stugan på Gideberget. Bokstavligen.

Glad vovve








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden