onsdag 2 januari 2019

Långseles-Bågasjön Bostuga

Ibland undrar jag vad jag håller på med. Idag var en sån dag. Iväg uppför på snöiga, otrampade stigar i -15 grader och förkylning i kroppen. Tungt så in i hoppsan. 

När vi kom fram till den stuga vi skulle vila, rasta, tända en brasa och värma oss i, var dörren igensnöad så vi fick skotta oss in. Att få eld i öppenspisen och upp värmen i stugan fungerade inte så bra, eftersom lågorna värmde skorstenen så att det rasade in massor med snö och släckte brasan gång på gång. 

Tillbakapromenaden gick i pannlampors sken. Vovven var helt slut, så hon fick lifta i ryggan. Tungt för matte, men hon fick skylla sig själv då alltihop faktiskt var hennes idé.

Tillbaka hemma i soffan under en filt känns allt fantastiskt bra och jag sammanfattar det hela med att jag kommer att göra liknande vandringar och promenader då jag undrar vad jag håller på med massor av fler gånger...

Skylt mot Bostuga

Här har en karta satts upp vid vägen sedan sist jag var här

Husse och vovve

Snöpromenad

Snö och åter snö

Stugan

Igensnöad ytterdörr

Stugmys

Trilskande brasa

Vovvens återfärd i ryggan












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden