måndag 26 september 2016

Västertjärn, Anundsjö

Kollar ut en sjö på kartan och bestämmer mig för att gå dit. Mörkret faller fort på kvällarna, så det gäller att skynda sig ut efter jobbet.

Promenaden är inte allt för lång och även om vägen genom skogen är utan stig, så är det relativt lättframkomligt. Döm om min förvåning när jag plötsligt kommer fram till en liten stuga. Otippat. Går inte så nära då jag inte vill tränga mig på. Jag har ingen aning om vem stugan tillhör, utan går vidare ner till tjärnen. 

Njuter av stillhet och tystnad innan jag trampar vidare längs en gammal väg gjord av något skogsfordon.

Tillbaka vid bilen innan mörkret fallit. Det är hög tid att lägga ner en pannlampa i ryggsäcken.

Obanad terräng, men ändå lättframkomlig

Helt plötsligt - en stuga i skogen

Västertjärn

Vovve med pinne

Vacker tallskog på grön mossa






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden