fredag 3 juni 2016

Långseles-Bågasjön och Sörbodarna

Försökte att ta mig till detta ställe i vårvintras, men vägen fram var inte framkomlig, så jag fick spara turen till ett senare tillfälle, vilket blev idag.

Jag körde fram till vändplanen ovanför sjön och gick ner mot vattnet.  Nere vid sjön finns en stuga, dass, vindskydd och brygga. Undersökte inte de två förstnämnda, men satt på bryggan och njöt en stund av solen innan jag gick vidare längs sjön. 

Vid vindskyddet var det dags för lunch. Trots att det blåste friskt idag, var det ändå skönt i solen.

Traskade sedan vidare genom sly och fram till slutet av sjön där stigen går uppåt mot Långseles Sörgård. 

Vidare ner till vägen och åter till bilen vid vändplanen.

Vid vändplanen är det skyltat och snitslat ner till sjön

Här har en ny spång påbörjats över blötmarken



Stigen fram

Brygga vid vattnet

Vindskydd i plåt

Fikaplats

Vid vindskyddet mitt emellan de båda stigarna till sjön

Vila vid vindskyddet

Skor på tork

Lunchdags

Vovve med pinne


Långseles Sörbod

Öppen stuga

Inne i boden



Gula snitslar, vilket är tur då det inte är självklart var stigen går bland alla stormfällor

Spången under vattnet

Skyltat vid vägen


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden