torsdag 18 maj 2023

Gullviks friluftsområde, Hällorna

Som jag sett fram emot snöfria skogar och vandringsleder. En blå himmel och en ledig dag för mig till skogs och jag väljer att åka ut till Gullviks friluftsområde för att vandra upp vid Hällorna och vidare. Vindskyddet är belamrad med saker och en familj, men det var ändå inte mitt mål, så jag stävar vidare uppåt. Vid bänkbordet en bit ovanför slår jag mig ner en stund för att bara vara. 

När jag går vidare fortsätter jag upp till utsiktspunkten med två enkla bänkar. Jag stannar till även här, ser ut över nejden och insuper stunden. Det blåser en del, så jag blir inte kvar länge utan vandrar stigen vidare nedåt. Vanligen brukar jag här vandra vidare över Talltorget, men tar idag närmsta vägen mot campingen och tillbaka till bilen, glad över en stund under en skön sol. 

Vindskyddet vid Hällorna

Bänkbord en bit ovanför vindskyddet



Utsiktspunkt med två enkla bänkar








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden