söndag 7 maj 2023

Vikbottenberget, Gullviks friluftsområde

 Idag igen. Varför inte? 

Det är ännu ganska mycket snö kvar i skogarna vilket gör att det inte är så lätt att hitta bra vandringsstråk. Eftersom jag var här förra helgen så vet jag att det är bra stig upp den brantare vägen och då jag har sällskap med mig denna gång tar jag det säkra före det osäkra och väljer denna tur även idag.

Vi tar oss upp utan några som helst problem. Den snö som fanns här förra veckan har nu tillsatt bort. Vi sätter oss ned i vindskyddet en stund men vandrar snart vidare till andra sidan berget för utsikten över Vikbotten. Här unnar vi oss en fika. 

Eftersom det var mycket snö den andra vägen förra helgen då jag ömsom fick pulsa i snön och ömsom halka omkring i blöt vitmossa, väljer vi i dag att gå ner samma väg som vi kom. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden