tisdag 12 juli 2016

Tarmen, Sidensjö

Ibland undrar jag själv hur jag lyckas hamna på vissa ställen. Idag var en sån dag. Hade kollat kartor och satellitbilder och funderat på Tarmen och Gvalmsjön i trakterna kring Källom, Sidensjö.

Det hade säkert gått bättre om jag valt vägen från Sidensjöhållet. Det gjorde jag inte utan åkte från Galasjö-hållet. Det gick visserligen, men vägarna var lite väl knöliga och gräsrika i mittsträngen. Jag behöver en högställd fyrhjulsdriven bil hann jag tänka ganska många gånger innan jag var framme vid målet.

Det jag anat vara ett vindskydd på satellitbilderna var även ett båthus - allt i ett. När jag kom fram började det regna och besöket blev inte så långvarigt, men ändå ganska trivsamt.

Smalaste delen av Tarmen

Tarmen



Båtsjul/Vindskydd med eldstad och kaffepanna














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden