fredag 8 juli 2016

Kubbeberget, Kubbe-Norrflärke

Flaggstången uppe på berget syns från väg 348 i Kubbe. Försökte att googla mig fram till hur man hittar dit upp, men fann ingen annan info än att där även ska finnas vindskydd.

Svängde av mot Hädanberg och spanade efter stigar. Efter några hundra meter efter korsningen fann jag en skylt "Kubbeberget" in på en parkering med jordbruksredskap och maskiner och strax därefter skylten "Kostigen". Parkerade bilen vid den senare och kostigen gick snart ihop med stigen mot berget. Gula markeringar leder upp till berget. 

En bit upp delar sig stigen och jag väljer att gå mot väster vilket borde vara närmaste vägen mot vindskyddet.

Väl framme sätter jag mig en stund för att dricka vatten och njuta av utsikten. 

Väljer sedan en annan stig, även den med gula markeringar, med tanke att den ska leda tillbaka till korsningen jag stått vid på vägen upp. Dit kommer jag inte, utan landar till sist på en gård efter 348:an längre in i Kubbe. 

Inga skyltar uppe på berget, men välmarkerade gula stigar. Spännande att inte veta var man hamnar... 

Skylten mot Kubbeberget

Här går det bra att parkera och även gå upp mot berget

Jag anar att det kommer att bära uppåt

Första utsikten

Stig med gula markeringar

Vindskyddet på Kubbeberget

Välkomsthälsning i vindskyddet

Utsikt från vindskyddet
Kubbe-Norrflärke

Vovve med pinne

Stig mot okänt mål

Självplanterat nypon mitt i skogen










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden