tisdag 2 juli 2024

Lillsand, Näsviken

Jag hade tänkt mig en lite längre tur då jag ändå har ärenden i Bönhamn, men tiden har blivit knapp innan jag är på plats. Det gör att jag väljer att undersöka stigen mellan Näsviken och Barsta. 

Efter sjöbodarna fortsätter en stig in i skogen längs havet. När jag närmar mig Barsta stod en liten träskylt ner mot Lillsand, vilket gör att jag väljer att gå ner till havet. En andfågel med sina dunbollar till ungar simmar snabbt iväg när jag närmar mig, ett skådespel i sig. Jag ber dem om ursäkt att jag skrämmer dem och tackar att jag får låna deras strand en stund. 

Här står två bänkar och en eldstad. Eftersom jag inte har så mycket tid sätter jag mig ned på en bänk och tar in stunden medan jag tittar på den lilla andfamiljen som guppar omkring en bit ut på vattnet. Jag kan inte stanna länge, men även en liten stund i allt detta vackra ger ändå mycket. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden