fredag 14 juli 2023

Storstensudden, Krokalviken, Ögeltjärns naturreservat

Ett ställe att återkomma till gång efter annan. 

Idag går jag medsols varv från parkeringen till Ögeltjärns naturreservat. Stigen som börjar efter sista stugan är lättpromenerad. Framme vid den fina rastplatsen med grillplats, utedass och bänkbord går jag ner till stranden och fortsätter till udden där istället för efter stigen. 

Ute på udden finns en enkel bänk och ett av mina favoritträd, den lilla vindpinade tallen. Jag slår mig ner en liten stund innan jag går vidare längs Krokalviken. Därefter vänder jag in i skogen mot Ögeltjärns naturreservat. 

Stannar som hastigast till vid Ögeltjärn, men bestämmer mig för att inte gå upp till berget idag, utan försätter vidare genom tallskogen och tillbaka ner till parkeringen efter en fin tur runt berget.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden