onsdag 5 oktober 2022

Klingreberget

 Så var det dags för en promenad upp till Klingreberget. Jag har sett flaggstången där uppe, men aldrig tagit mig för att gå upp. Detta ställe har alltid hamnat på den icke-prioriterade listan "att göra en annan gång". 

Jag hittar en liten halvt igenväxt väg från Björnavägen där jag ställer bilen. Stigen går att finna där vägen slutar. Som sig bör är det uppför när man går upp till ett berg. Det är ungefär 500 meter upp till bergstoppen från stigstarten, så turen är inte lång, men lutningen får ändå upp pulsen. För det mesta är det helt okej stigning att hantera, men eftersom det regnat en del under dagarna före är både berghällar, rötter och mossa väldigt hal, så det gäller att ta det försiktigt. 

Uppe på toppen möts jag av bänkar och bord, flaggstången och några lådor på träden med flaggor och gästböcker. Jag sitter ner och tar in utsikten, tar en liten tur uppe på berget och halkar mig sedan försiktigt ner för berget igen. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden